Konsumi i frutave ka efekte pozitive në shëndet, mos i keni frikë sheqernat e tyre

Konsumi i frutave ka efekte pozitive në shëndet, mos i keni frikë sheqernat e tyre

K

A janë sheqernat e frutave të këqija për ju? Një analizë e studimeve te ndryshme tregon se konsumi i frutave ka efekte pozitive në shëndet.
Në një botë që gjithmonë kërkon një armik, një zuzar për të përshkruar mizoritë më të këqija, madje edhe sheqernat e frutave kanë përfunduar në bankën e të akuzuarve, me disa nga më ekstremistët e dietave ushqimore madje që rekomandojnë që frutat të eliminohen plotësisht nga tryeza jonë.

Gabim i madh!
Frutat e një numri të madh të specieve bimore janë ndër të paktat ushqime të pasura natyrshëm me sheqerna: glukoza, fruktoza dhe saharoza janë të pranishme në proporcione të ndryshme në varësi të frutave të konsideruara, me një përmbajtje të përgjithshme të këtyre substancave që përgjithësisht varion nga 5 deri në 15% të peshës së freskët.
Prania e këtyre sheqernave ka rezultuar shqetësuese për shumë adhurues të dietave – qe gjithmonë synojnë të gjejnë një armik të ri për të fajësuar për të gjitha të këqijat e botës – aq sa ata këshillojne t’i kufizoni ato në mënyrë drastike ose , në rastet më ekstreme, për t’i ndaluar ato.

Një gabim serioz, duke pasur parasysh që frutat janë një përbërës thelbësor i dietës sonë, me një numër studimesh të cilat kanë nxjerrë në pah përfitimet që lidhen me një konsum të ekuilibruar.

Bimët janë në thelb makina kimike komplekse që marrin molekula të thjeshta dhe i transformojnë ato në molekula komplekse, falë energjisë diellore. Këto janë makina të palëvizshme, të rrënjosura në tokë, të cilat për proceset e tyre riprodhuese duhet të shfrytëzojnë sisteme që lejojnë pllenim dhe përhapjen e farave. Era dhe insektet janë përgjithësisht përgjegjëse për pllenim ndërsa përhapja e farërave u është besuar strategjive më të ndryshme. Frutat janë një pjesë integrale e këtyre proceseve, e organeve që formohen nga vezori dhe rrethojnë farën; organe të cilat, kur janë të pjekura, zakonisht janë shumë të gjalla dhe të pasura me sheqerna; organe që bëhen për t’u ngrënë, në mënyrë që konsumatori të mund të dëbojë farën me jashtëqitjet e tijj, duke e transportuar atë larg bimës mëmë, duke kontribuar kështu në përhapjen e specieve.

Frutat janë ndër produktet e pakta që gjenden në natyrë që kanë evoluar posaçërisht për t’u ngrënë dhe për këtë arsye janë të pasura me substanca me sheqer që janë një tërheqje e parezistueshme për shumicën e kafshëve.
Siç thotë Harold McGee ,frutat janë perberesi natyror i pijeve freskuese dhe ëmbëlsirave, të paketuara në ngjyra të ndritshme dhe të testuara në treg përmes miliona viteve të përzgjedhjes natyrore.

Ato përgjithësisht kanë një përmbajtje të lartë sheqeri, e cila u lejon atyre të kënaqin tërheqjen e lindur për shijen e ëmbël të ndarë nga të gjitha kafshët dhe njerezit.

Ato gjithashtu kanë një aromë të fortë dhe komplekse e cila mund të jetë për shkak të qindra substancave të ndryshme dhe pjekjes duke u bërë të buta dhe me lëng, për të qenë edhe më të shijshme.
Sidoqoftë, ne gjejmë shumë, shumë më tepër në fruta dhe ato që gjejmë janë thelbësore për shëndetin tonë. Frutat janë burimi ynë kryesor i disa vitaminave, veçanërisht i vitaminës C, acidit folik dhe vitaminës A, substanca thelbësore për mirëqenien tonë. Përveç kësaj, frutat sigurojne një sasi të madhe përbërjesh të përcaktuara si kimikate fitokimike, përgjegjëse për ngjyrën, shijen ose aromën e frutave, metabolitëve dytësorë që shpesh kanë funksione mbrojtëse; substanca të cilat së bashku, megjithëse nuk janë përbërës thelbësorë për dietën tonë, gjithsesi kanë një efekt të rëndësishëm mbrojtës i cili, në vend që t’i atribuohet këtij apo atij përbërësi, është për shkak të veprimit kumulativ të këtyre përbërjeve.

Në fruta gjejmë kryesisht përbërje fenolike, të cilat në bimë kanë një veprim antimikrobik dhe mbrojtës ndaj grabitqarëve – falë shijes së tyre, shpesh të hidhur dhe astringente – por në të njëjtën kohë japin ngjyra dhe aroma të ndritshme që mund të tërheqin konsumatorin .
Frutat janë gjithashtu të pasura me fibra dietike, sheqerna komplekse që nuk jemi në gjendje t’i tretim, celulozë, linjinë, pektina dhe substanca të tjera që kanë shumë role të ndryshme në zorrën tonë: ato kontribuojnë në ndjenjën e ngopjes; ato ruajnë një vëllim të mirë të materialit të pranishëm dhe nxisin lëvizjen e zorrëve, duke e bërë tranzitin të shpejtë dhe efikas; zvogëloni shpejtësinë me të cilën absorbohen lëndët ushqyese të tjera; zvogëlojnë thithjen e disa lëndëve ushqyese të pranishme në ushqim, përfshirë kolesterolin; ato përdoren nga mikrobiota e zorrëve, prandaj kanë një veprim prebiotik.

Prandaj konsumoni fruta të fresketa, por gjithmonë si çdo gjë tjetër pa e tepruar!

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x